środa

"Czy moje rozstępy są stare"?

Ze względu na różne pytania, jakie słyszę codziennie - postanowiłam, że co jakiś czas - na łamach bloga, będę odpowiadać na kilka z nich. Więc - jeżeli nurtuje Cię jakieś pytanie, a nie znalazłaś dotąd na nie odpowiedzi.. To trafiłaś w doskonałe miejsce, by zapytać. Zapraszam..

'Witaj, mam pytanie. Chcę kupić pewne kosmetyki na rozstępy ale nie wiem czy moje rozstępy sa traktowane jako stare czy jako nowe. Mam je moze z rok, a moze krócej, sa takie blado białe. Pozdrawiam MK"

Witaj, niestety Twoje rozstępy są już "stare".
Rozstępy możemy podzielić na dwa główne etapy rozwoju, jest to tzw.: okres zapalny i okres zaniku.

Podział na te dwie fazy ma bardzo istotne znaczenie ze względu na rokowanie i możliwe leczenie. W pierwszej fazie leczenie rozstępów daje o wiele lepsze wyniki niż w fazie bliznowacenia.

Pierwsze stadium to faza zapalna, podczas której występują ubytki w tkance miękkiej. Rozstępy wyglądają, jak niebieskawo - czerwone, nieregularne linie (skóra pęka na całej głębokości); wyraźnie różnią się barwą od otaczającej skóry. Jest to moment, kiedy stosowanie odpowiednich środków kosmetycznych może przynieść pożądane efekty, a rozstępy mogą całkowicie zniknąć.

Stadium drugie to faza zanikowa lub inaczej faza bliznowacenia. W tej fazie rozstępy zmieniają zabarwienie na blade ulegając pomarszczeniu i niewielkiemu zapadnięciu. Następuje tutaj zmniejszenie ich widoczności, a czasem nawet zanik rozstępów. Sądzimy wówczas, że problem mija sam, podczas gdy on tworzy się w postaci blizny zanikowej. Leczenie rozstępów w tej fazie może zmniejszyć defekt skóry i poprawić jej wygląd. Nigdy, niestety, nie przywrócimy jej stanu poprzedniego.

1 komentarz:

  1. kup kolagen naturalny silver firmy colway, mi pomogło a po ciązy miałam strasznie duże rozstępy. polecam Ci pewną firmę Polskie Centrum Kolagenu www.kolagen-inventia.pl - miła i fachowa obsługa, jednego dnia zamówiłam na drugi dzień produkt był u mnie, masz pytanie pisz bo.kr@wp.pl

    OdpowiedzUsuń